Blog

Βιολογική Διατροφή για δυσανεξία στη Γλουτένη

Μοιράσου αυτό το άρθρο
linkedin
facebook

Η συγκεκριμένη διατροφή απευθύνεται σε άτομα όλων των ηλικιών που έχουν διαγνωστεί με κοιλιοκάκη ή αλλιώς δυσανεξία στη γλουτένη. Η διάγνωση γίνεται σε μικροβιολογικό εργαστήριο και όχι με τεστ δυσανεξίας τα οποία κυκλοφορούν στο εμπόριο.

Τα συμπτώματα της δυσανεξίας στα σιτηρά μπορεί να περιλαμβάνουν:

  • τη δύσκολη πέψη,
  • φουσκώματα,
  • μετεωρισμό,
  • κούραση,
  • πονοκεφάλους
  • πόνο στις αρθρώσεις

Λόγω αυτής την ιδιαιτερότητας, θα πρέπει να ακολουθήσετε ένα πρόγραμμα διατροφής που θα σας καλύπτει σε θρεπτικά συστατικά, μειώνοντας τα συμπτώματα και την πιθανότητα εμφάνισης διατροφικών ελλείψεων. Η διατροφή σας θα πρέπει να περιλαμβάνει τροφές πλούσιες σε:

  • Φυλλικό οξύ
  • Σίδηρο
  • Βιταμίνη D (ίσως ίσως χρειαστεί συμπλήρωμα)
  • Βιταμίνη Ε
  • Ασβέστιο
  • Βιταμίνες του συμπλέγματος Β

Η συγκεκριμένη τύπου διατροφή περιλαμβάνει τρόφιμα «ελευθέρας γλουτένης», όπως είναι τα ακόλουθα:

  • Ρύζι
  • Καλαμπόκι
  • Πατάτες
  • Λαχανικά
  • Φρούτα
  • Ξηροί καρποί
  • Γαλακτοκομικά
  • Ψάρι
  • Κρέας
  • Προϊόντα ειδικής διατροφής «ελεύθερα γλουτένης»

Ενδεικτικά,
Πρωινό: φυσικό χυμό και ψωμί από καλαμπόκι με cream cheese.
Σνακ: φρούτο ή χυμό φρούτων συνοδευόμενο με ξηρούς καρπούς, βιολογικές ρυζογκοφρέτες ή μπισκότα χωρίς γλουτένη.
Μεσημέρι: Τα όσπρια, το κρέας, η κινόα και τα ψάρια , θεωρούνται οι καλύτερες επιλογές για το μεσημεριανό σας γεύμα , τα οποία θα σας δώσουν ενέργεια και τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεστε.
Σνακ: φρούτο με βιολογικές καλαμπογκοφρέτες
Βράδυ: σαλάτα από λαχανικά της επιλογής σας ή μια ομελέτα με καλαμπόκι, βιολογικά μανιτάρια και παρμεζάνα.